Israeliska fångar plundras på organ?

Angående mitt svar på en annans blogginlägg angående Boströms artikel:

Man märker verkligen att antisemitismen i Sverige har radikalt ökat, framförallt när man läser dagstidiningarna. Varje gång man öppnar en dagstidining, tex. aftonbladet och det då finns en artikel om Israel så står det alldrig något positivt om Israel. Något som jag tycker är otroligt fel vinklat.

Det är viktigt att en tidining bör vara neutral och opartisk, något Aftonbladet inte är. Det är därmed  fel att blanda ihop fakta och rykten när man publicerar en artikel. Men detta förvånar mig inte då Aftonbladet har en stor tedens att vara mycket antisemitistisk ( se även Aftonbladets tidigare historia angående detta). Således är det självklart viktigt med pressfriheten, men inte i den mån att den utrycker sig nedsättande mot någon annan folkgrupp.

Men tyvärr har denna fientlighet mot Israel och det judiska folket ökat alltmer i Sverige, något jag anser att man som individ bör reagera på. Annars blir det ännu en upprepning i historien, eftersom vi ser samma agaerande från den svenska pressen då som nu. ( andra världskriget och den svenska s.k. neutraliteten)

Och angående Donald Boström kommentar i dag: "Jag har intervjuat palestinska föräldrar som säger sig vara säkra på att deras döda söner har tömts på organ efter att de förts bort av Israeliska styrkor".(Expressen, 23 augusti 2009) Så anser jag att det inte är en relivant fakata som man kan grunda på. Eftersom detta är en konflikt mellan palestiner och israelier, så anklagar dessa palestinska föräldrar sin fienden tyvärr.

Så innan man tror på det man läser, läs mellan raderna!

Se debatten här:

http://jinge.se/politik/israeliska-fangar-plundras-pa-organ.htm/comment-page-1#comment-183152

Jag kommer skriva mer om detta snart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0