Israeliska fångar plundras på organ?

Nu har jag fått svar, ett relativt osmart svar eller hur man nu ser på saken, alltså en palestinier vän, samt mitt svar tillbaka:

Jinge says:

XX: Och angående Donald Boström kommentar i dag: ”Jag har intervjuat palestinska föräldrar som säger sig vara säkra på att deras döda söner har tömts på organ efter att de förts bort av Israeliska styrkor”.(Expressen, 23 augusti 2009) Så anser jag att det inte är en relivant fakata som man kan grunda på.

Jag blir oroad när jag läser din kommentar. Du har uppenbarligen svårt att förstå Boströms text, det är bara att beklaga.

F.ö. vill jag ogärna kommentera sådant trams som du presterar, jag känner att jag lätt kan falla ner till din nivå, och det vill jag inte.

 

XX says:
augusti 23rd, 2009 at 15:32

Nej, jag har inte svårt att förstå Boströms text. Jag har förstått den helt klart. Men att kalla mina kommentarer trams, det håller jag inte med om.

Att falla ner på min nivå? Intressant kommentar det där.

Angående citatet från Boström så menade jag att det är viktigt att se efter fakta, då konflikter faktiskt kan skapa dessa fientliga åsikter om dess motsatta fiende, från båda partner. Om detta skulle stämma med organdonationen, så är det självklart fel. om det visade sig vara sant.

För mig och andra israel-vänner visar denna artikel bara på en fortsatt ökning av den rådande antisemitismen som blommar i Sverige.

........

Kommentar: Som ni kanske märker är palestina vännen ganska otervlig och jag vet själv att jag alldrig skulle kalla hans åsikter för trams. Något jag anser man ej bör göra i en debatt. Även om jag inte alls håller med hans åsikter" Men eftersom Sverige bör vara en stat med rätt till åsikter bör även jag som israelvän få lika stor rätt till yttrande frihet precis som de palestinska stödjarna har. Men samtidigt finns det en skillnad,  jag använder mig inte av förnekelse av hostorien, samt av antisentmistika åsikter. Något många av dem tyvärr gör.

Det är vikitigt att vi regerar om vi vill ha kvar vår yttrande frihet. För självklart är det viktigt med yttrandefrihet, men inte så att det går över någon etnisk eller religös, ja eller annan grupp av människor.

Eftersom FN även har en ny lag som strider mot all kritik mot Islam är det därmed ännu viktigare att vi stödjer den enda demokratin som finns i Mellanöstern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0